Day 78_Chacona

[Gentes del mundo, el coronavirus nos ha encerrado. Pero no sólo no podrá con nosotros, sino que vamos a aprovechar el encierro al máximo. Aquí va mi idea del día.]

Cuando piensen que una bailarina vestida de rosa con tremendo adorno en la cabeza es una cursilada, piensen en este solo. Cuando piensen que con un traje muy voluminoso no se puede bailar rápido, vuelvan a ver este solo.

En 1990, Victoria Eugenia -Betty- coreografió Chacona para su alumna y Primera Bailarina del Ballet Nacional de España, Maribel Gallardo.
Maribel tiene unos palillos prodigiosos y aprovecha a las mil maravillas la música de José Nieto llenándola de matices con sus castañuelas; además, mueve el vestido de Pedro Moreno con tal elegancia que es difícil atreverse a sacarle pegas.
Fuera prejuicios y a disfrutar.

[People of the world, the Coronavirus has locked us up. But not only will it not be able to take us, but we will make the most of the lockdown. Here’s my idea for the day.]

Whenever you think that a dancer dressed in pink with a huge headdress is tacky, watch this solo. When you think you cannot dance fast while wearing a huge dress, watch this solo again.
In 1990, Victoria Eugenia -Betty- choreographed Chacona for her student and Principal Dancer of the Ballet Nacional de España Maribel Gallardo. Maribel plays castanets wonderfully and makes the most of José Nieto’s music, filling it with colours; she also moves Pedro Moreno’s dress with such elegance that it is difficult to find inconveniences. 
Get rid of your prejudices and enjoy yourself. 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s